Ramadan?!

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie iets vertellen over de ramadan en wat ik van plan ben. Dus ben je benieuwd klik dan snel verder.

dag marokko

Vandaag 6 juni is de ramadan voor de moslims begonnen. Als de zon op komt mag een moslim niet eten of drinken en als de zon weer onder gaat mag je eten en drinken.

Vanaf vandaag ga ik beginnen met de 30 day ab challenge. Het wordt moeilijk omdat ik heel veel toetsen heb en de toetsweek komt er weer bijna aan. Maar ik ga het toch proberen. Als het niet lukt begin ik in de zomervakantie. Er zullen ook wat aparte artikels komen over de 30 day ab challenge.

nachtfoto marokko

Waarom vasten moslims de hele maand Ramadan?

  • Tijdens de Ramadan, wanneer moslims elkaar uitnodigen om de vasten te breken en ze elkaar iedere avond in de moskee tegenkomen, is er veel interactie tussen moslims.
  • Het is bewezen dat veel ziektes als zwaarlijvigheid, hartziekten etc., veroorzaakt worden door te veel te eten en de verkeerde dingen te eten. Door 30 dagen op rij te vasten, maken moslims zich de gewoonte eigen om hun eetgewoonten te beheersen.
  • Door het vasten, zullen de rijken ervaren wat het is om honger te hebben en hoe het is om niet in staat te zijn het eten te kunnen kopen wat men wil. Daardoor zullen de rijken meer bereid zijn aan liefdadigheid te doen, wanneer zij vasten. Dit zorgt voor een band tussen de armen en rijken, wat tot sociale cohesie leidt.

Deze redenen heb ik van de site vraagislam.nl. Wil je nog meer redenen weten, dan kun je op de link klikken.Ramadan

De moment wanneer wij mogen eten in de ramadan, is de tafel helemaal vol met allemaal lekkere dingen. Dus ik dacht als ik nou foto’s maak vanaf de begin van ramadan tot het einde en die dan online zet. Ramadan mubarak allemaal! Dat is ongeveer in het nederlands vetertaalt; Fijne ramadan!

En de 1ste week in een my life as Hajar verwerk en dat ik zo door ga. Ik hoop dat jullie mij ongeveer snappen. Zet in de reactie wat voor artikels jullie nog meer willen zien? En vergeet mij niet te volgen op instagram @hajaressanl! En wie kent een app waar je witte lijntjes om een foto krijgt?

Zet in de reactie wat jullie er van vinden? En wie gaat er ook vasten?


Follow

Blologvin | Pinterest | Instagram


Lots of Love,

Hajar

9 thoughts on “Ramadan?!

  1. Heel veel succes! Het lijkt mij ook wel een goede ervaring om mee te doen aan een dergelijke activiteit. Ik heb al wel een keer 24 uur niet gegeten voor het goede doel, maar dat is heel wat anders. Xxx

Leave a Reply , Your email address will not be published

